معرفی وبلاگ
ملت ایران، حماسه آفرینان واقعی
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 18460
تعداد نوشته ها : 11
تعداد نظرات : 0

کنگره ملی وقف،حماسه اقتصادی و سبک زندگی اسلامی

Rss
طراح قالب
امسال نيز مطابق سال‌هاي گذشته نام سال شمسي توسط رهبر معظم انقلاب نام‌گذاري شد. مقام معظم رهبري امسال را به نام «سال حماسه سياسي، حماسه اقتصادي» نام‌گذاري نمودند. ايشان در پيام نوروزي خود فرمودند: «لازم است هم در زمينه‌ي اقتصاد، هم در زمينه‌ي سياست، حضور مردم حضور جهادي باشد.» 
در اين ميان وظيفه‌ي دانشجويان به عنوان بخش مهم و تأثير گذار جامعه، بيش‌تر است.
رهبر انقلاب در سخنان اول فرودين خود در مشهد فرمودند: «گسترش مشاركت و حضور گسترده‌ي مردم در انتخابات اهميت دارد. شور انتخاباتي در كشور و حضور مردم پاي صندوق‌هاي رأي مي‌تواند تهديدهاي دشمنان را بي‌اثر كند»
يكي از بخش‌هايي كه دانشجويان مي‌توانند مؤثر باشند، گسترش مشاركت و حضور حداكثري مردم است. دانشجويان مي‌توانند با ايجاد گفتمان‌هايي در سطح دانشگاه و حتي در محيط‌هاي غير دانشجويي بر افزايش رغبت حضور آحاد ملت در انتخابات تأثير بگذارند.
يكي ديگر از وظايف مردم و دانشجويان علاوه بر حضور در انتخابات و هم‌چنين تلاش در جهت گسترش مشاركت، انتخاب اصلح است. رهبر معظم انقلاب در همين مورد فرمودند: «آن‌چه كه اهميت دارد، تشخيص شما و رأي شما است. بايد خودتان تحقيق كنيد، ملاحظه كنيد، دقت كنيد، از انسان‌هاي مورد اعتمادتان بپرسيد، تا به اصلح برسيد و اصلح را انتخاب كنيد.»
مقام معظم رهبري هم‌چنين در تبيين شاخص‌هاي كانديداي اصلح فرمودند: «اين را همه بدانند كه آن‌چه ما براي رئيس‌جمهور آينده نياز داريم، عبارت است از امتيازاتي كه امروز وجود دارد، منهاي ضعف‌هايي كه وجود دارد.»
يكي از كارهاي ديگري كه در همين زمينه دانشجويان مي‌توانند انجام دهند معرفي فرد اصلح است. دانشجويان مي‌توانند بر اساس ملاك‌هاي واقعي، اصلح را انتخاب و ديگران را نيز براي رأي دادن به اصلح ترغيب كنند. رهبر انقلاب در همين مورد مي‌فرمايند: «هر كسي و يا فعالان سياسي مي‌توانند ديگران را هم با نظر خودشان هم رأي كنند، اين اشكالي ندارد»
اما وظيفه‌ي مهمي كه در مورد انتخابات بر دوش دانشجويان است، عمل به قانون و ترويج فرهنگ قانون‌گرايي است. عدم توجه به همين مسأله بود كه باعث دامن زدن به فتنه‌ي 88 شد. مقام معظم رهبري نيز در همين زمينه فرمودند: «در مسأله‌ي انتخابات و غير انتخابات، همه بايد تسليم رأي قانون باشند؛ در مقابل قانون تمكين كنند.»
در مورد حماسه‌ي اقتصادي نيز مي‌توان عمل به نام سال‌هاي گذشته را به عنوان راهبرد دانشجويان در تحقق اين شعار بر شمرد. «نوآوري و شكوفايي»، «اصلاح الگوي مصرف»، «همت مضاعف و كار مضاعف»، «جهاد اقتصادي» و «توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني» مواردي است كه مي‌تواند منجر به حماسه‌ي اقتصادي شود.

سه شنبه 5 9 1392 17:55
X